Současně je pak zapotřebí, aby se vědělo, kde který vlak zrovna je a co se s ním děje, protože bez toho by logicky nebyla kontrola provozu vůbec možná a bylo by po bezpečnosti a spolehlivosti takové přepravy.
Kolik jenom by bylo potíží, kdyby nebylo možné sledování železničních vozidel! A můžeme se tak radovat, že takové sledování v dnešní době už možné je. A to s pomocí RMC systému.
Právě zmíněný systém umožňuje dotáhnout služby železnice k maximální dokonalosti. Díky němu je totiž možné
- nepřetržité sledování železniční dopravy,
- lokalizování souprav https://www.firmy.cz/Obchody-a-obchudky/Prodejci-nabytku/Prodejci-bytoveho-nabytku/Prodejci-sedaciho-nabytku/Prodejci-sedacich-souprav/kraj-stredocesky v reálném čase,
- sledování i více lokomotiv současně na jedné společné mapě,
- hlídání některých důležitých parametrů a nastavení alarmu při jejich překročení,
- libovolné nastavení konfigurace parametrů, výkazů tras a práce,
- trasování podle historie,
- nastavení pravidelného servisu,
- identifikování a šichtování obsluh.
Díky této kontrole nehrozí kolize ani to, že by se snad někde některý vlak zapomněl, že by někdo během jízdy rozkrádal pohonné hmoty a jiný majetek a podobně. A výsledek? Tím může být úspora až ve výši třiceti procent provozních nákladů. Což je spolu s otázkou bezpečnosti velice důležitá otázka.
A proto by si měl každý provozovatel tohoto typu dopravy podobné sledování svojí techniky zařídit. Aby znal potřebné provozní parametry motoru i provozní parametry dalších pracovních příslušenství a měl tak své jisté, aby neriskoval a netratil, pokud to není nezbytně nutné. A to – jak vidno – skutečně nutné není. Když se ví, jak na to.